کتابستان اراک

فروشگاه کتاب کتابستان شعبه اراک

کتابستان اراک

فروشگاه کتاب کتابستان شعبه اراک

کتابستان اراک

تشنه ی کتاب که بودم ، وقتی در شهر می گشتم، با چراغ بودم یا بی چراغ ، جایی را نمی یافتم که سیرابم کنند.

اما یکسالی می شود که دوستان ، دور هم جمع شدند و سقاخانه بنا کردند و تشنگان را آب می نوشانند.

"کتابستان اراک" ، سقاخانه است. سقاخانه ای که با همت بنا شد و با تلاش به راهش ادامه میدهد.

سقاخانه ، "کتابستان اراک" است که مامن اهالی فرهنگ و ادب و هنر است.

هرگاه تشنه شدی یا خسته بودی و دنبال مامن می گشتی، به سقاخانه ی "کتابستان" سری بزن.

یاعلی

::
آدرس: اراک، خیابان خرّم، جنب هتل زاگرس

پیام های کوتاه
طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
پیوندها

پر کاربرد ترین کلید واژه از سوی امام: "وحدت"...

جمعه, ۱۰ مرداد ۱۳۹۳، ۱۱:۴۵ ق.ظ

استادمان می گفت: یک تحقیق انجام داده است در مورد کلید واژه هایی که حضرت امام به کار برده اند، جالب است ، می گفتند بیشترین واژه ای که امام از آن استفاده کرده اند، واژه ی "وحدت" است، "وحدت".

حالا آن دسته از مردم و عوام و خواص و علما و مراجع که به این مقوله بی اعتنا هستند بدانند که خون هر شیعه و هر سنی بی گناه که این روزها بر زمین می ریزد، گریبان آنها را خواهد گرفت، چرا که اگر در سبیل "وحدت" حرکت کرده بودیم، هیچ قدرتی جرات نمی کرد که به هیچ مسلمانی بگوید بالای چشمت ابروست! و هیچ قدرتی جرات نمی کرد به جان و مال و ناموس هیچ مسلمانی نگاه چپ بیندازد.

بخشی از سخنان حضرت امام در موضوع وحدت که واقعا شنیدنی است:

...امروز اگر کار خلاف بکنیم مکتب شکست می خورد. مصیبت آن است که مکتب شکست بخورد. سید الشهدا - سلام الله علیه  - شهید شد با همه اصحاب و عشیره ، لکن مکتب جلو رفت . شهادت او مکتب را جلو برد. ما هم اگر در آن رژیم شهید می شدیم و شما هم اگر شهید می شدید، مکتب جلو می رفت ، لکن با اعمال ما، با کردار ما، با گفتار ما، با قلمهای ما، با قدمهای ما، اگر امروز کارهای خلاف واقع بشود، مکتب متزلزل می شود. مصیبت بزرگ این است که مکتب از دست برود. مکتبی که انبیا برای او کشته شده اند؛ مکتبی که اولیا برای او کشته شده اند.

ملت ایران، بانوان محترم، برادران محترم، به داد اسلام برسید! اسلام امروز امانت است در دست شما؛ خیانت نکنید به این امانت . روحانی ، دانشگاهی ، بازرگان ، دهقان ،کارگر، شهری ، دهاتی ، عشایر، اسلام امروز در خطر است؛ نه ما. خطر برای ما بود، اشکال نبود.

اسلام را دریابید. کارهای خلاف ما اسلام را بد جلوه می دهد؛ اسلام را دفن می کند که تا آخر به آن توجه نشود. قلمهای ناپاک ، چشمهای ناپاک در صددند که از شماخرده گیری کنند و مکتب شما را بد جلوه دهند و بگویند این هم جمهوری اسلامی .چنانچه در کارخانه ها می روند و می گویند؛ چنانچه قلمهای خائن می نویسد.

ما امروز از دوستان می ترسیم! دیروز از دشمنها می ترسیدیم. آن ترس خیلی زیادنبود؛ اشکالی نبود. امروز از دوستها می ترسیم که این دوستهای بی توجه به عمق مسائل، بی توجه به موقعیتی که الان ما در آن واقع هستیم ، کاری بکنند که مکتب ما در دنیا مکتب فاسد قلمداد شود؛ مکتب عقب افتاده قلمداد شود. این است که ما را رنج می دهد، این است که ما را نگران کرده . امروز بر همه ما، بر همه ملت ، بر بانوان، بر برادران، بر علما، بردانشگاهی ها، بر وکلا، بر وزرا، بر همه قشرهای ملت است که احتراز کنند ازاختلاف ، و احتراز کنند از کارهایی که مخالف با نهضت اسلامی است؛ مخالف با جمهوری اسلامی است. دست از اختلافات بردارید. در یک امور جزئی با هم اختلافنکنید. امروز روزاختلاف نیست. دست از هواهای نفسانی بردارید! برای ریاست کمیته و پاسداری و اینها خدای ناخواسته خلاف نکنید. امروز روز هوای نفس نیست . امروز روزی است که سرنوشت شما، سرنوشت اسلام ، سرنوشت قرآن ، باید معلوم شود. با هم برادر باشید. دانشگاهیها با ما برادرند؛ ما خدمتگزار آنها هستیم .

برادرهای دانشگاهی ، توجه کنید که شما را جدا نکنند از روحانیون . برادران روحانی ،توجه کنید که شما را جدا نکنند از دانشگاهیها. همین چند روز در اصفهان ، در مشهد، درتهران ، اساس یک خلاف را دارند طرح ریزی می کنند که دانشگاه را از روحانی جداکنند. بعض منبریهای نادان و بعضی دانشگاهیهای نادان می خواهند این دو قشر را از هم جدا کنند. طرحش را ریخته اند در یک موقعی که موقع طرح قانون اساسی است . در یک موقعی که موقع نتیجه گیری است . در یک موقعی که نزدیک به ماه مبارک رمضان است و اجتماعات شما برای آنهایی که می خواهند ایران را از بین ببرند، اسلام را از بین ببرند؛ خطر دارد. ماه مبارک ، ماه اجتماع است ، ماه وحدت است ؛ ماه خداست ؛ در یک همچوموقعی قبل از ماه رمضان و موقع نتیجه گیری از این خونها، از این زحمتها، از این رنجها،طرح یک اختلاف بزرگ بین روحانیون و دانشگاهی ریخته شد. یکی جزوه می دهد لعن می کند یک کسی را؛ یکی جزوه می دهد تعریف می کند از کسی! هر دویش خلاف است . هر دویش امروز غلط است . دست بردارید از نادانی ! شما را تحریک نکنند آنهایی که با اسلام دشمنند. خیانت به اسلام نکنید! این تفرقه امروز خیانت به اسلام است ، با هر اسمی که باشد. امروز سر ولایت امیرالمومنین اختلاف کردن خیانت به اسلام است . امروز این حرفها را طرح نکنید. همه توجه به این معنا داشته باشید که این سرنوشتی که بناست برای ایران تحقق پیدا کند خوب باشد. با اعمال شما نبادا اسلام فراموش بشود. با اعمال شما نبادا اسلام دفن بشود. اگر دلسوز به اسلام هستید، دست از تفرق بردارید.اگر دلسوز به ملت هستید، دست از تفرق بردارید. اگر دلسوز به کشورتان هستید، دست ازاین تفرقات بردارید.. خداوند ان شاءالله ما را از غفلتها بیدار کند. خداوند ان شاءالله اجتماع ما را حفظ کند. خداوند ان شاءالله تفرقه اندازها را هدایت کند. خداوند ان شاءالله اسلام را پیروز کند.

پانزدهم تیرماه 1358/ صحیفه نور جلد هشتم صص 479-481

  • محمد گازرانی

نظرات  (۱)

  • علیرضا علی اکبری
  • سلام سایت خوبی دارید  آماده تبادل لینک هستیم اطلاع بدید.یاعلی

    در ضمن با آهنگی فوق العاده زیبابه نام گله از گرگ ها از حامد زمانی بروزیم.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی