کتابستان اراک

فروشگاه کتاب کتابستان شعبه اراک

کتابستان اراک

فروشگاه کتاب کتابستان شعبه اراک

کتابستان اراک

تشنه ی کتاب که بودم ، وقتی در شهر می گشتم، با چراغ بودم یا بی چراغ ، جایی را نمی یافتم که سیرابم کنند.

اما یکسالی می شود که دوستان ، دور هم جمع شدند و سقاخانه بنا کردند و تشنگان را آب می نوشانند.

"کتابستان اراک" ، سقاخانه است. سقاخانه ای که با همت بنا شد و با تلاش به راهش ادامه میدهد.

سقاخانه ، "کتابستان اراک" است که مامن اهالی فرهنگ و ادب و هنر است.

هرگاه تشنه شدی یا خسته بودی و دنبال مامن می گشتی، به سقاخانه ی "کتابستان" سری بزن.

یاعلی

::
آدرس: اراک، خیابان خرّم، جنب هتل زاگرس

پیام های کوتاه
طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
پیوندها

نامیرا : صادق کرمیار

جمعه, ۱۷ آبان ۱۳۹۲، ۰۵:۲۶ ق.ظ


 

گفته بودم  هر کتابی را که بخوانم توصیفات و امثال و تشبیهاتش را برای خودم یادداشت می کنم جدیدا دارم دفترچه ام را تایپ میکنم، امشب به فراخور ایام محرم یادداشت های کتاب نامیرا را تایپ کردم که تقدیم شما می کنم:

 

نامیرا

صادق کرمیار

چاپ7                                                        

1 دشت ترک خورده

8 لبخندی ترک خورده

8 به سجده که رفت انگار چنان به خاک افتاده که هرگز بر نخواهد خواست

11 اگر چیزی از ما نمی خواهد رهایش کنید تا شرمان به او نرسد

11 نه خداوند از آنها راضی بود نه آنها از خداوند

37 در خاندان بنی هاشم کم ندیده ایم که برای حقی بزرگتر از حق خود بگذرند

48 آنان که عدالت علی را برنتافتند به ستم معاویه تن دادند

54 –از کجا می آیی؟ -از جایی که مردمانش آب را به مسافرین نمی فروشند!

62 این چه بلایی است که بر مسلمانان وارد شده؟! همه به یک قبله نماز می خوانند، همه به دین یک پیامبر هستند و همه به خون هم تشنه اند!

63 تلخ خند

70 اگر حتی یک پیرزن یهودی از آن سوی مرزهای اسلامی به حسین نامه بنویسد و از او داد بخواهد، حسین در یاری او لحظه ای درنگ نخواهد کرد.

104 زیاد آنقدر نماز را گرامی می داشت که شیرفروشی را که هنگام نماز بیرون مسجد بود و به جماعت نپیوسته بود گرفت و کشت تا عبرت دیگران شودکه نماز را کوچک نشمارند.

با آن که می دانست شیرفروش از شهر دیگری آمده واز حکم او بی خبر است اما گفت کشتن او به صلاح مسلمانان است.!!!

110 بنی هاشم همیشه عبادت را بر خلافت ترجیح داده اند

195 اشک باعث می شود غم همیشه تر و تازه بماند.

 

  • محمد گازرانی

معرفی کتاب

نظرات  (۱)

سلام علیکم
کتاب خیلی خوبی بود...من که خودمو واقعا سر دوراهی رفتن و نرفتن حس میکردم
از این قسمتش که قیس بن مسهر صیداوی در جواب عبدالله بن عمیر گفت خیلی خوشم اومد:
" و اما من! هرگز برای امام خویش تکلیف معین نمی کنم که تکلیف خود از حسین می پرسم. ومن حسین را نه فقط برای خلافت که برای هدایت می خواهم. ومن... حسین را برای دنیای خویش نمی خواهم که دنیای خویش را برای حسین می خواهم. آیا بعد از حسین کسی را می شناسی که من جانم را فدایش کنم؟!"
یاعلی
پاسخ:

جا داره که درویش صفت هو بکشم

هووووووووووووو

یا علی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی